mandag 1. juli 2013

Et sommer-mysterium... Ja og så en sommertopp da:)

Jeg har en sånn "to do" liste, Dvs en liste med ting jeg bare MÅ, og har dødslyst til å strikke/hekle/ lage... Det er bare et problem... Denne lista er lenger enn lang, og hver gang når jeg blir 100% bestemt på at SÅNN må det bli men strikkinga de neste dagene, ja da kommer jeg over noe annet jeg bare MÅ gjøre... Det jeg kom over nå var et "summer-mystery shawl" Jeg kom over det via et innlegg på en facebook-gruppe der jeg er medlem. Og for å få kloa i dette mysteriet av et sjal jeg ikke aner hvordan blir, endte jeg opp med å melde meg som medlem på Yahoo.com, for det er der denne gruppa er... Det kommer et hint hver lørdag (en mønsterdel) og jeg tror det er 4 eller 5 deler før sjalet er ferdig.

Jeg er superspent på hvordan det blir og det er SÅÅÅ artig å strikke "blindt" Jeg er nå ca halvveis på del 2...

Og lykken er et stort garnlager, for det var jo helg når jeg kom over dette, og da var det jo bare å stupe inn i garnrommet for å finne noe jeg kunne bruke... Jeg bruker tre tråder av et tyynt tyynt alpaca-merinogarn jeg kjøpte på salg fra Tyrkia her i vinter. Tre tråder for å oppnå den tykkelsen som var besrevet i mønsteret. Det blir florlett og supermykt, og jeg gleder meg til fortsettelsen....

Too be continued...


For noen dager siden brøt jeg mitt selvpålagte forbud mot å kjøpe mer garn... Hadde liksom tenkt å strikke opp i alle fall halvparten av det jeg har, men hadde også drømt litt om å strikke i sånn ribbon-garn. Så da jeg kom over noe ribbon i en deilig rustfarge fra min faste garnbutikk i Tyrkia MÅTTE jeg bare prøve. Resultatet ble denne sommergenseren som jeg fant oppskrift på her:) Garnet mitt var litt tynnere så jeg strikket noen størrelser større enn hva jeg ellers ville gjort, og ja, så valgte jeg 3/4 arm i stedet for lange ermer... Artig strikking, med artig garn, men helt jæ#!?%#! å feste tråder på. Men fin ble den, synes nå jeg i alle fall, og det er jo jeg som skal bruke den!! Og det beste av alt... Genseren fikk en kostnad på ca 25 kr inkludert frakt!

Ett nøste til overs...

 Men du...
nå må jeg fortsette på mysteriesjalet mitt...
For jeg har nemlig meldt meg på et nytt mysteriesjal som jeg fikk første del av i dag...
Det tenkte jeg å begynne på i morgen...
Må bare kjøpe noen perler først, for det skal ha perler i.. garn har jeg jo...
Fortsettelse følger...
Ha en strikkefin kveld!
Fordi DU fortjener det! Ja, og så jeg da:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar