onsdag 11. september 2013

Hallooo...

Du verden, her er det lenge siden noen har vært... Iallefall skrevet noe. Men velkommen tilbake!!

Hva skal man ha som unnskyldning for det altfor lange oppholdet?? JO, en laang deilig sommer med fire uker på campingtur i deilige Danmark. Der spiste vi faktisk verdens største is!! Det er vel ingen hemmelighet at vi ikke klarte å spise opp isen som bestod av ikke mindre enn 5 kuler is, guf og flødebolle! Vi storkosa oss, og har allerede begynt å glede oss til neste års sommerferie, for "DET ER deilig å være norsk i Danmark!"

 Med deilig ferie, og familiekos, ble det lite strikking i sommer i grunn. Men hva gjør vel det når man har verdens beste håndarbeid i lek med to små? Vel litt fikk jeg da strikket. Jeg begynte før sommeren på noe som het "Summer mystery shawl 2013" Dette var en gruppe jeg fant på nettet, og en gang hver uke i 4 uker fikk vi en ny del av sjalet som skulle strikkes. Dette var et spennende prosjekt siden jeg overhodet ikke hadde peiling på sluttresultatet! Ferdig blokket synes jeg sjalet ble riktig så pent.
Helt nederst på sjalet skulle det strikkes inn små perler, og selv om det egentlig er litt av et tålmodighetsarbeid "gjorde det" sjalet på en måte. Sjalet var hele tiden tiltenkt en kjær kollega/leder som gikk av med pensjon denne sommeren. Synes det passet så godt med navnet "summer mystery" siden hun sluttet midt på sommeren, og siden jobben jeg har i dag var et mysterium for meg den gang for 100år siden, da jeg var på jobbintervju hos denne kvinnen, og fikk den! Sjalet ble iallefall godt mottatt, og da blir jo jeg så glad så glad!

Og nå... nå skal jeg snart strikke videre på et annet mystery shawl, men først må jeg smelle sammen ei "blautkak" til go'gut'n som i morgen får hele barnehagegruppa si på bursdagsfeiring! Tenk, den lille gutten vår er blitt 5 år!!

Men du? Ha en strikkefin kveld da! Fordi DU fortjener det!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar