lørdag 23. februar 2013

90-års Jubilanten!

Som seg hør og bør når man fyller 90 år så fortjener man en liten oppmerksomhet. Nå er vi så heldige å ha en utrolig sprek og flott 90-års jubilant i familien, og hva passer da vel bedre enn et sjal? Jeg har strikket flere ulike sjal gjennom tidene, men dette var kanskje et av de som var artigst å strikke. Mulig det var fordi jeg brukte litt tykkere garn enn jeg ofte bruker, og fordi jeg for en gangs skyld var ute i god tid slik at det ikke ble noe stress. Sjalet heter Swallowtail Shawl og jeg fant mønsteret her. Jeg brukte dobbelt tråd av garn som har ca 800 meter på 100 gram. Det gikk med nesten 100 gram garn på mitt sjal, på pinne nr 4,5. Nå er sjalet pent innpakket og sendt med svigermor som skal på 90-årslag i dag. Så gjenstår å se om gaven faller i smak. Jeg skal iallefall kose meg videre med unger og strikking og min fantastiske mann på denne lørdagen! Ha en strikkefin dag, fordi DU fortjener det!

3 kommentarer:

  1. Aldeles nydelig. Flott gave til jubilanten.

    SvarSlett
  2. Litt av en jobb, litt av en gave! Et nydelig sjal :)

    SvarSlett
  3. Tusen takk begge to! Det ble meget godt mottatt av jubilanten:)

    SvarSlett