tirsdag 23. april 2013

Et babyteppe er strikket!

 Jeg har strikket et vognteppe som var kjempeartig å strikke!! Og NEI jeg skal ikke ha flere småtroll, jeg er så glad for de to jeg har. Men en kjær kollega ville så gjerne ha dette teppet til kommende barnebarn, og siden han ikke strikker noe særlig selv, så tenkte jeg at jeg kunne hjelpe han. Iallefall siden det var et teppe jeg hadde sikla på mønsteret til, men ikke hadde noen særlig grunn til å kjøpe. Mønsteret er fra Viking-garn, og sto i et ukeblad for ikke lenge siden. Jeg har strikket det i Rubin fra Spar Kjøp. Et godt garn å strikke med. Teppet ble strikket rundt og klipt opp etterpå. Så ble sidekantene strikket og sydd til selve teppet. Jeg valgte å fore teppet på baksiden slik at ikke det skal bli så lett for små fingre å hekte seg fast og dra ut trådene. Jeg synes selv teppet ble kjempefint, og kollegaen ble synlig fornøyd og glad! Iallefall fikk jeg en real bamseklem!
Her har kanten akkurat blitt sydd fast til selve teppet.
For måtte til så små fingre ikke skal hekte seg fast i trådene på baksiden.

 Når det nydelige teppet nå er ferdig er jeg ikke arbeidsløs, for en av mine kjære tanter har sendt meg garn og mønster på en artig genser som finnes i et av Sandnesgarn sine siste hefter. Ung mix. Den strikkes i Sandnes Mini Alpakka og Sandnes Kidsilk Mohair. Den blir utrolig god og myk, og jeg har lyst til å flytte inn i den helt selv. Nå gjenstår bare ermene, så det skal bli gøy å få den ferdig. Den blir nok litt varm nå fremover siden våren endelig ser ut til å ha kommet for å bli! Hurra!!

Og med våren kommer behovet for å få bort litt hår! Go'gut'n her har lenge hatt nokså langt hår, fordi han har så nydelige krøller som mor ikke ville skille seg av med, men før jul gikk vi med på å la han klippe seg til en "kul" guttesveis. Nå var han igjen blitt nokså langhåret og hadde behov for å få bort masse tykt hår og luesveis. En liten impulsklipp senere, og vips!! Borte var den lille gutten vår, og frem kom en tøff liten kar! Gjett om han ble fornøyd da! Og selv om jeg med skrekk i blikket så lokkene falle, må jeg innrømme at han ble riktig så kjekk!!

Nå er det klart for kaffe og strikkekos på fridagen! Ha en strikkefin dag du også, fordi du fortjener det!

2 kommentarer:

  1. WOW du er kjempeflink.
    Dette mønsteret må jeg skaffe meg selv. regner ikke med at det er så lenge til jeg blir mormor så da må man være forbered ;-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk:) lykke til med det forestående! Jeg tror mønsteret sto i hjemmet eller allers, du kan jo sende dem en Mail for å spørre etter oppskriften:) var gøy å strikke!

      Slett