mandag 20. mai 2013

Ferie på forskudd!



Glade barn i sydens varme.
For vel to uker siden kom vi hjem etter to deilig uker  med ferie på forskudd. Vi hadde vært på Gran Canaria!! Med turnusjobb og barn i barnehage, er det deilig å kunne ta et avbrekk i hverdagen for bare å være sammen. Med 5. ferieuke og litt bytting av vakter fikk vi til to glade uker i varmen, mens det her hjemme både snødde og haglet!

Før vi reiste hadde vi brukt endel tid på å finne ut hvor og hvordan vi ville bo der nede på Gran Canaria. Valget falt på en "rekkehusvilla" som vi fant på her! 

Stue med direkte adgang til hage og svømmebasseng.
Her hadde vi en deilig hage med eget oppvarmet basseng, som faktisk var oppvarmet! kjøkken, stue, 2 flotte soverom, 2 bad og mye boltreplass for to små svaler! Gartneren kom for å stelle hagen og bassenget 5 dager i uken, og han tok prøver av bassenget. Alt var rent og flott. Vi fikk vasket leiligheten 2 dager i uken, og da skiftet de også håndduker. Vi synes dette var bra da vi egentlig ikke hadde forventet noe vasking.
Et velutstyrt kjøkken med både oppvaskmaskin og vaskemaskin
En rolig krok av stuen.
Leiligheten hadde mange "kroker" man kunne trekke seg litt unna på. I forbindelse med stua var det en sofakrok, og her var også et bord hvor det var satt fram enkle spill. I andre etasje var det en også en sofakrok og her var det bøker som man kunne bytte med dersom man ville. Her i 2 etasje var sofaen en dobbelt sovesofa.


Lesekrok i 2 etasje
Dobbelt sovesofa i 2 etasje.

Fra sofaen i første etasje og opp mot 2 etasje.
Spisestua  ble ikke brukt, for vi spiste alltid måltidene våre
 ute i hagen ute i hagen.
Under trappa var det godt med plass til vogner og litt annet "rot"

soverommet i første etasje hadde
solsteiken mot vinduet
hele dagen,
 så her var det deilig med aircondition!

Soverom på "skyggesida"
i 2 etasje hadde en bordvifte.
I 2 etasje var det til og med plassert en babyseng på et soverom!














Huset hadde tre doble soverom. 2 av rommene hadde aircondition, mens på det tredje soverommet var det plassert enn kraftig bordvifte. Alle rommene hadde store gode kleskap, og det var safe på "hovedsoverommet" i første etasje.

Badene var delikate og friske i fargen, og begge hadde dusjkabinett. I første etasje hadde dusjkabinettet en "støpt" sittebenk. Det var eget "avlukke" til toalettet på begge badene. Nå skal det sies at vanntrykket i dusjene ikke var det aller beste, men vi ble da rene og pene!






I tillegg til hagen med spisebord, stoler og solsenger,
var det i 2 etasje en veranda mot solsiden. Denne hadde
hagemøbler.





Før vi reiste tok jeg "hull" på den såkalte strikkeboksen min. Helt siden Januar 2012 hadde jeg pakket penger på denne. En sparing som kom igang for å motivere meg til å bli kvitt noe restegarn, og for å gjøre ferdig noen UFO-prosjekter. Jeg har veid alle mine "ferdigstrikk" og for hvert 50gram garn brukt har det havnet 5 kroner på boksen, i tillegg til 10kr per ferdig prosjekt. Jeg har ikke jukset, så sånn småstrikk som kopptuer og slikt har det blitt kun 5kr for en ferdig kopptue i tillegg til "garnpengene". Jeg ble riktig så overrasket når jeg åpnet boksen etter 1 år og 4mnd. For her var hele 4300kroner!! Yippi!! Det ble lommepenger til ferien vår det!!

Vi hadde tidenes deiligste ferie, med glade barn og foreldre, selv om mor ikke fikk gjort særlig håndarbeid, hihi! Og en slik boform anbefales på det sterkeste når man reiser med små barn. De kunne løpe inn og ut av hus og basseng som de ville. Vi kunne slappe av ute selv om de var inne og lekte, og ikke minst! Vi kunne vaske klær! Ungene lengter allerede tilbake, og det gjør også vi voksne, så nå strikker jeg for harde livet, for jeg har fått ny strikkeboks som skal bli lommepenger til en annen deilig ferie! Ha en strikkefin pinsedag, det skal jeg!! Fordi jeg fortjener det!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar