fredag 5. juli 2013

Avskjed med flotte "tanter" !

Med stor fare for å "banne i kjerka" sier jeg det likevel... I disse dager tar våre to små svaler farvel med noen av sine barnehagetanter. Og JA jeg vet at mange nesten ser ordet barnehagetante som et skjellsord på lik linje med vaskekjærring, men jeg synes nå det er koselig lell jeg da. Og selv om de er barnehagetanter, så vet jeg da så inderlig vel at de gjør en kjempejobb med kidsa mine, og at de har grundig utdanning i det de gjør. Og ikke minst- jobben de gjør imponerer meg!!

Vel nå var det altså på tide for lillemor å ta farvel med tiden og "tantene" på småbarnsavdelingen. Det resulterte i litt hodebry, for hva kan man gi disse flotte menneskene?? Veeel, etter å ha klødd meg lenge å vel i hodet UTEN grå hår, landet jeg på en enkel pakke til de tre på småbarn. To kopper med strikket trekk, lys, servietter, te og artige sukkerbiter i en krukke. Tilbehøret er kjøpt hos Søstrene Grene. En herlig butikk, med masse artig til en ikke altfor dyr penge...
Noen av sukkerbitene hadde hjerteformer.. 


Så var det dessverre også slik at en av de som jobber med go'gut'n, har fått seg ny jobb. Kjempebra for henne, jeg unner henne virkelig den jobben, men så synd for oss. Det er alltid trivelig å møte i barnehagen med ungene, for denne "tanten", som også alle de andre, har et smittende humør og alltig en god latter. Hun skal ivei til en friluftsbarnehage, og da måtte det være på sin plass med en pølsepinne mente go'gut'n. Som sagt, vi tok turen på Jula, og der fant vi fine pølsepinner.


Så var det bare å finne frem mamma's svipenn som jeg har hatt på lån leeenge, og som er artig å dekorere med. Pinnen fikk navn og et ønske om god tur, selv om jeg egentlig ville skrive "bli hos oss!!"
Årstallet må med, og på baksiden skrev jeg hilsen go'gut'n!
Gjett om kidsa var stolte da de trasket til barnehagen i morges med pakkene! Håper de faller i smak!

Nå er barnehagen feriestengt i to uker, og jeg skal i seng for å sove av meg nattevakta. Men så, når jeg våkner.... Da skal jeg kose og strikke litt!
Fordi jeg fortjener det. 
God helg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar