fredag 5. juli 2013

Kan jeg by deg litt kveldsmat?

Jeg trodde gubben skulle ha ramla av stolen da jeg spurte han om det... "kødde du?? sa han. Som dere skjønner er det ikke hver dag jeg disker opp med litt kveldsgodt etter at kidsa er i seng, men så fikk jeg ånden over meg da vettu...
Loff, Brie, Serranoskinke og Asparges... mon tro hva dette blir. Jeg har ALDRI forsøkt å lage dette før, fikk ideen på jobb en natt, og har egentlig ikke noe oppskrift... Dette lover ikke bra...

 Voila, Brien i passe tykke skiver oppå loffskivene... Nå klarte han ikke dy seg lenger ser du, hva skal du lage?? Hemmelig sa jeg mens jeg dytta loff/brieskivene inn i varmluftsovnen som sto på 180 grader...
 Aspargesen har jeg lært at skal knekkes av der den "knekker", og det gjorde jeg. Du verden, jeg er jo nesten proff jo!!
Ferdigknekt og klar for panna!

Med aspargesen i panna med smør klarte han ikke å holde fingrene av fatet lenger.. Han måtte bare snu de litt, og justere varmen.... og "du? nå tror jeg de aspargesene er ferdigstekte altså!"
 Da var det bare å ta brieloffen ut av ovnen, kanskje sto den 6-8 min?? Jeg glemte å ta tiden, for jeg ble jo nesten litt stresset av hjelpekokken min! Men loffen hadde iallefall litt sprø skorpe under uten å være brent... Gubben åpna ovnsdøra..."usj det lukter jo "rævhøne" jo!!" Hva no det er?? Jeg bestemte meg for å ta sjansen på å servere den planlagte ferdige retten likevel jeg!
 På tallerken la jeg på en skive med serranoskinke, og toppet med to perfekte(?) smørstekte asparges. Gubben fikk et dryss av fersk-kvernet pepper på sine skiver, noe jeg nesten angrer på at jeg ikke fixa til meg selv også. For selv om jeg absolutt ikke liker pepper særlig godt, fremhevet det smaken til dette.

Og dommen??? "Dette var jo godt jo!!!" Så glad jeg ble når han likte det, så glad at jeg bare må strikke litt... Hihi!! Sovende kids, mett og fornøyd gubbe, og strikketøy!! Kan det bli bedre en fredagskveld??
NEI! Ha en strikkefin kveld du også, fordi DU fortjener det!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar