lørdag 14. september 2013

Bæste sin "Cutie"

En uke før jeg gikk ut i sommerferie ringte min kjære farmor, som aldri "har vært" farmor i ord, men mi "Bæste". Bæste hadde et spørsmål... Om jeg kunne strikke en jakke til henne, en jakke hun hadde blitt forelsket i fra et ukeblad. Jeg holdt jo på å ramle av sofaen! Bæste som jeg har spurt om strikkeråd, som lærte meg sammenmasking, og som har lært meg så mye annet! Som jeg ser opp til... Så skulle jeg strikke en jakke til henne??? JA selvfølgelig ville jeg det, men jeg ble jo skjelven av prestasjons-angst! Som sagt så gjort, selv om det er vanskelig å hoppe etter Wirkola, så hoppa jeg!! Garn og pinner ble funnet frem. Mønsteret heter "Cutie" <3, og i tillegg til å ha vært i et ukeblad finnes det her:) Bæste ville gjerne ha jakken i svart, så slik ble det!

Jakken var rask, og artig å strikke, og målet om å ha den klar til jeg skulle reise på ferie, ble nesten nådd. Jeg dro med meg jakken gjennom fire uker på campingferie i Danmark, men de siste omganger og montering ble ikke fullført før vi satt i bilen på vei fra Kristiansand og hjem! Med matte sorte knapper med en gullrand ble Bæste sin "Cutie" komplett! Og hun var iallefall glad og fornøyd da hun ringte etter å ha fått den i posten! Artig å glede!

Men du? Nå må jeg strikke litt...
Ha en strikkefin kveld!
Fordi VI fortjener det!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar