lørdag 1. februar 2014

I siste liten... som vanlig :)

Du verden her er det lenge siden noen har vært!!! Jeg blir litt flau altså, men delvis får jeg skylde på sykdom, delvis på latskap og litt skylder jeg på jula... For det er jo slik at i ukene før jul gjør jeg ferdig en hel masse julegaver, og mange av mine venner og min kjære familie leser jo bloggen min, og da kan jeg ikke legge ut bilder av det jeg har laget... Så jeg har tatt en hel masse bilder da vettu, og skulle ha et oppsamlingsinnlegg på nyåret, men så har jeg jo blitt ei "gammel kjærring" som sønnen min sier, og kan ikke finne igjen den lure plassen jeg la minnekortet på.... Sånn, nå har jeg rodd og unnskyldt meg nok, her er jeg igjen!! Godt nyttår!!

Vi er så heldig å ha alle våre foreldre og bonusforeldre friske og raske. Jeg har til og med både mormor, morfar og farmor tilgjengelig ved et tastetrykk!! Herlig! Min kjære svigerfar fyller faktisk år i dag! Hurra og gratulerer med dagen! For leenge siden begynte jeg på et par sokker til han, men jeg er jo så glad i å strikke sokker (ikke akkurat), så det ble med den ene... På pinne 2.5... Så da jeg i går kveld innså at jeg nok ikke rakk å få ferdig sokk nr 2 til i dag var gode råd dyre... Hva skal man finne på?? Han har jo kommet med røde ører i kulda noen ganger så da stupte jeg inn i garnrommet mitt... Merk deg det, det er gått fra å bli et lite garnlager til å bli et garnrom! Men duverden jeg er glad for den garnomanien min, for der finner jeg alltid et nøste som passer til hasteoppdrag...

Farfar (svigerfar) skulle få seg hjemmestrikket lue.. Bevæpnet med to nøster Drops Lima og pinner gjøv jeg løs på oppgaven når kidsa var vel plassert i sengene sine klokka 20. Mønsteret på lua fant jeg på "biblioteket mitt" Den var kjapp og artig å strikke, og selv om jeg ikke likte den noe særlig underveis ble den knallstilig når den kom på! Når jeg var ferdig spør du??? Veel... Vi skulle på bursdag klokken 16 i dag, og jeg var ferdig i GOD tid før det... hmm... iallefall nesten, siste tråden festa jeg klokken 15.30. Godt han bor i nabolaget!

Nå skal jeg legge opp nok en lue, en annen denne gang,
 men det var så artig å strikke luer igjen at jeg bare MÅ fortsette!
Men først skal to små gull ha kos og i seng, 
så skal vi alle ha en strikkefin kveld!
Fordi vi fortjener det!



3 kommentarer:

  1. Stilig! Æ å vil strikk sånn.

    SvarSlett
  2. oi, så fin den var:-) Vi er "heldige" å dele samme sykdom ser jeg. Og begge driver vi med håndarbeid :-D Jeg strikker, syr, perler og lignende:-)

    SvarSlett
  3. Takk begge to! Ja noe må vi finne på Marte, når skrotten skurrer. Håndarbeid gir avkobling og glede, og det er noe jeg mestrer uansett "form og føre". Håper Lupus'n e snill med deg!

    SvarSlett