onsdag 15. april 2015

Dag 2/5...

Utfordringen med å vise frem håndarbeid den kan jo ikke stoppe etter gårdagen! Jeg har jo fortsatt 4 dager igjen! Skrekk og gru tenker du, skal jeg bli den neste som blir utfordret?? Vel den som venter får se, det er faktisk ganske artig dette her! Iallefall for meg. Og dagens håndarbeid er et sjal som jeg er blitt utrolig glad i! Sjalet er designet av en meget spesiell herremann som heter Stephen West. Han laget dette sjalet som et mysteriestrikk der vi fikk en ledetråd i uken over 4 uker...

Jeg hadde jo ikke peiling på hvordan sjalet skulle bli, men i forklaringen sto det noen anbefalinger i fargevalg. Ja, og så ventet jeg med å kjøpe garn til etter ledetråd 2 var kommet slik at jeg kunne tyvtitte på instagram om hvordan sjalet så ut til å bli... Jeg var nemlig med på et mysterie fra denne karen for litt siden og det avslutta jeg og rekte opp fordi det var litt crazy selv etter min smak... Vel sjalet heter Exploration-station. Da jeg skulle handle garn gikk jeg på måfå rundt i byen med en formening om å finne 4 fine blåtoner å strikke i.... Og hadde ikke peiling på hvilket garn jeg skulle bruke.... Jeg kom til en fantastisk flott strikkebutikk i Trondheim som heter Strikke-Bua, der var det en dame som brant for å hjelpe, og jeg fikk utrolig god hjelp!! Hun anbefalte et deilig garn fra BC garn som heter Silkbloom extra fino,og du ser vel at jeg kom ut fra butikken med et helt annet fargevalg enn mitt opprinnelige blå-ønske! Fargene hun hjalp meg å velge likte jeg utrolig godt i bunten, men jeg må ærlig innrømme at jeg ble meget skeptisk mens jeg strikket... Den mørkegrå... Men vettu hva?? Dama traff blink hun, for jeg er blitt så utrolig glad i sjalet mitt, og jeg får veldig mye skryt av fargene! Ta en tur innom dem da vel!!

Men så skal du se en ting da vettu, at jeg har jo 1000 jern i ilden, og for litt tilbake fikk et søskenbarn av meg ei lita taus. Og så har hun ei snelle fra før også. Siden jeg er blitt veldig bitt  av sybasillen måtte jeg jo sy en liten presang... Så det ble sydd like kjoler til de to små.. Hovedstoffet kjøpte jeg i Danmark i fjor sommer, mens stjernen er fra en fantastisk leverandør i Trondheim som heter By Christina! Den minste kjolen er sydd i str 56, mens den største er til storesøster og er i str 86. Størrelsesmerket laget jeg på min Scan'n'cut, som jeg også dro med meg i bagasjen fra USA i høst. Et artig hjelpemiddel som jeg kan altfor lite om enda, men som jeg fortvila prøver å få gubben til å lære seg slik at han kanlære meg... Bruksanvisninger er nemlig ikke min favoritt...det går for tregt...

Vel, det var dagens utfordring... Nå venter disse to herlige nøstene på pinner, så du får ha en strikkefin kveld/natt! Det skal jeg! Iallefall en time til... før jeg må i seng for å være litt uthvilt til lillemor står opp før sola i mårra også! <3 Herlige ungen!






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar