torsdag 16. april 2015

Dag 3/5.. Redesign

Ja nå er jeg halvveis i utfordringen jeg fikk fra min venninne, og i dag ble det redesign, eller omsøm som jeg kansje heller ville sagt. Det har seg slik at skolen som Go'gut'n gåt på Singsaker skole i Trondheim er 100 år i år, I den forbindelse har skolen lagt opp til en heidundrende 100 årsfeiring i Olavshallen. Noen av barna skulle kle seg som om de var fra 1915, og en av disse var altså skolegutten vår.... Heldigvis fikk vi en lapp fra skolen med tips om klær fra 1915. Linskjorte hadde han fra før, og en sixpence han hadde fått av Onkel Frank en gang

Men så var det bukser da.. Det var sannelig ikke enkelt å finne på noe, så jeg tok turen til Fretex som har utrolig mye bra til en billig penge, og jeg kom hjem med en linjakke jeg betalte 20kr for og en dame-linbukse som nesten går i ett med gulvet. Jakken ble raskt lagt til side (den må jeg finne på noe med en annen gang), mens buksa ble sprettet opp i biter. Jeg beholdt glidelåsen og deler av linningen, og hadde egentlig en plan om å lage nikkers, men dengang ei. Det ville han ikke ha, så da ble det langbukser.

Buksene ble først sydd uten sæler, men da ble de ikke helt tidsriktige synes jeg, så jeg fikk festet på noen sæler sydd av rester fra buksebeina. Og at gutten var stolt og glad er det vel ingen tvil om???

Bak har buksa strikklinning så den sitter litt bedre, det er utmerket til sånne som meg som ikke helt klarer å sy etter mål....

Vel det var dagens utfordring! Håper du får en fin håndarbeidskveld. Det skal jeg iallefall ha, med sovende småtroill og 1000 prosjekter på gang...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar