fredag 7. desember 2012

En sommernatts drøm!

Vi trenger en sommernatts drøm nå som kulda har vart i over en uke, og graderstokken viser jevnt mellom 10 og 15 minusgrader. Min sommernatts drøm er et evighetsprosjekt, en såkalt UFO (uferdig objekt i strikkeverden). Den begynte som et restegarnsprosjekt, men selvfølgelig måtte jeg kjøpe inn mer garn for å få den stor nok til å bli et sjal. Sjalet er heklet i Kid-Silk, et nydelig flortynt mohair-silkegarn som egentlig varmer ganske godt. Mønsteret er fra garnstudio http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=125&d_id=3&lang=no Det var mange ruter å hekle, men de gikk ganske raskt, men å sette de sammen derimot.... ALDRI mer! Det var kjedelig og tok lang tid synes jeg som i grunnen er nokså tålmodig! Haha ikke akkurat! Den har ligget lenge i gavekista, før jeg tok den fram her om dagen. Da fikk den en fastmaskekant rundt seg, ble blokket forsiktig, og nå ligger den pent innpakket og klar til å forhåpentligvis glede et kjært hjerte som har rund-dag som vi sier her.
Jeg skal tilbake til juleforberedelser, og arbeidshelg. Lurer meg til å pakke strikketøyet i arbeidsveska for ennå består mye av juleforberedelsene mine i å strikke ferdig julegaver. Det er koselig å gi hjemmelagde gaver til jul, selv om noen nok får gavekort med bilde av et halvferdig strikketøy på, og leveringsdato over nyttår. Ha en strikkeifin kveld folkens, jeg skal kose med kidsa<3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar