onsdag 13. mars 2013

Lapp på lapp!

 Go'gut'n her har en egen evne til å få hull på knærne på ullundertøyet sitt. Og da jeg spurte hvordan det så gikk til svarte han: "Enkelt det mamma, jeg bare gjør sånn.." sa han og løp i stor fart over stuegulvet, hev seg ned på knærne og skled et stykke. "Du skjønner det er så gøy å skli, og noen ganger så blir det bare hull" Javel, så han hadde lagt merke til det selv også, men å slutte å skli på knærne?? Nope, for det er gøy! Javel så får mor ta fantasien fatt da, for de er jo for kostbare å ha som forbruksvare disse ullstilongsene, og resten av stilongsen er jo helt fin.

Jeg har lenge lagt til side de hullete stilongsene, men i morges var alle av ull hullete og da kunne ikke jobben utsettes lenger... Restegarn ble funnet frem, gjerne med litt nylon så det blir litt mer slitesterkt. Jeg har tidligere forsøkt å kjøpe lapper med motiver, men det fungerte dårlig. De var stive og vanskelige å feste på den elastiske ulla. Hjemmestrikkede ull-lapper blir jo elastisk, så vi får håpe dette fungerer bedre.

 Små søte lapper ble strikket i rillestrikk, med en god oppleggs- og avfellingsende som jeg senere skulle bruke til å sy de fast med.

Simsalabim, ikke så pene, men iallefall hele knær, og forhåpentligvis kan go'gut'n skli videre på sine knær! Mor og far slipper å kjøpe nye ullstilongser denne sesongen, siden vi venter på vååår, og gleder oss til å rydde bort vinterklærne.
Så gjenstår å se hvor lenge dette holder, men nå? nå skal jeg kose meg med en kopp kaffe og kidsa på lekerommet. Og det tror jeg må skje rimelig kjapt, for det ble mistenkelig stille der inne...  Ha en strikkefin ettermiddag! Fordi du fortjener det!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar