fredag 8. mars 2013

Soool!

Ute skinner sola og man kan kjenne at den varmer. En nærmest ser snøen smelte, og det gir lovnad om en etterlengtet vår! Selv om det aldri blir vår før påska er ferdig, og værmeldingen lover kalde dager fremover, kan man jo drømme seg bort! Men det viktigste er lyset og sola, og det at dagene allerede tydelig blir lenger og lenger.... Herlig! I en av vinduene våre har vi en orkide som synger på siste verset, men den har fortsatt noen fine blomster igjen. Gubben har stelt godt med den så den har hatt blomster på lenge, og i dag liksom strakte den seg mot sola den også! 

Jeg har derimot funnet noen vårlige glade farger, ja bortsett fra den svarte da... Og av disse fargene har det blitt mange koppvarmere som har bekledd hvite kruskopper jeg har kjøpt på Nille. Dette er skikkelig artig og rask strikk. Jeg har tidligere også strikket noen slike, og de bruker vi mye. Og de holder faktisk koppen litt lengre varm, jada mulig ønsketenking, men det viktigste er jo hva man tror, ikke sant...:)



Mønsteret på "koppvarmerne" har jeg funnet her. Oppskriften er på engelsk, men er meget enkel å forstå. Jeg har forsøkt å skrive mail til de som har laga oppskrifta for å spørre om jeg kunne oversette den til norsk, for å legge den ut her, men har ikke fått noe svar. Kanskje de ikke forstår min skrevne trønder-engelsk, haha:) Vel så da får dere bare prøve å oversette selv, inntil jeg får svar.

 Disse sokkene derimot har norsk oppskrift fra Garnstudio. De skal egentlig strikkes i Eskimo, som det er tilbud på for øyeblikket, men da jeg kom på at jeg ville strikke de søndag kveld var jo ikke butikkene åpne! Man tager hva man haver, og jeg strikket disse i Filzy Wool kjøpt fra Yarn-paradise. Samme tykkelse som Eskimo. Fungerte bra det, og med pinne nr 8 var sokkene ferdig i en fei, og det beste av alt?? De var bare til meg selv!!



Jeg får stadig spørsmål om jeg disse Shroom-luene, og de er jo kjempeartig å strikke, så derfor blir det til stadighet noen slike. Det er jo ingen som blir like av disse luene for det fargeskiftende garnet lever sitt eget liv. De er strikket i 100% ull, og er deilig varme. Jeg har brukt dobbelt garn av Magic wool deluxe fra Tyrkia. Dette blir nok ikke de siste av disse luene som jeg strikker, for jeg blir ordentlig glad av disse! Vel nå starter helga med ett, jeg har flere artige prosjekt på pinnene. Kidsa skal til svigermor og vi skal begge trekke i uniformen for å hjelpe syke, og ha en trivelig helg ilag med kollegaer! Jeg lurer meg til å pakke strikketøyet i væska, for på nattevakt kan det jo bli en ledig stund når pasientene sover. Og for å holde meg selv våken er det koselig å ta strikketøyet frem. Men først skal jeg kose masse med mine to små svaler!! Ha en strikkefin kveld folkens! Og riktig god helg, fordi du fortjener det!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar