torsdag 21. mars 2013

Skal det være en pose?

Jeg har laget meg små papirposer! Hvorfor? Tja si det, men du må jo innrømme at det var litt festlig da? Jeg har jo strikket noen luer som jeg har solgt, og tenkte da at det kunne vært artig å levere disse luene i en pose med litt "reklame" på. Så jeg søkte litt rundt omkring for å finne pris på slike poser. Men der ble jeg skuffet gitt. Ferdigtrykte poser med egen logo ble kjempedyrt, og måtte kjøpes i en slik mengde at jeg kunne isolert huset mitt med dem.

Siden jeg er passe grådig, og heller vil bruke penger på garn og ungene mine enn poser endte jeg opp med å "lage" posene selv. Jeg kjøpte papirposer til en billig penge på Ebay. Så var det bare å sette igang og få posene i trykken. Hadde det bare vært så enkelt....
Jeg måtte lage sjablong til logoen jeg ville ha på posen ved å laminere en utskrift av den. Så skar jeg ut svalene ved hjelp av skalpell. Og selvfølgelig i iveren etter å lage sjablongen klarte jeg ikke å plassere kopien rett i laminatet, så jeg måtte lage meg noen merker slik at logoen ikke skulle komme skjevt på posen. Så var det frem med kidsa sine malesaker og male på svalene... Det tok tid å male svaler på 50 poser, iallefall når jeg bestemte mg for å ha logo på begge sider av posene...

Når første trinn var fullført, og alle svalene malt på hadde jeg malt 200 svaler. Men enda gjensto mye arbeid... Jeg prøvde å tegne "rundingene" eller ramma på frihånd, men jeg er absolutt ingen tegner og strekene ble skjeve. Så da klipte jeg like godt ut en modell for dette også.
Ramma tegnet på frihånd...og med sjablong.





Det eneste jeg nå måtte gjøre på frihånd var å skrive det som skulle skrives... Og med en håndskrift som ei kråke var dette i utgangspunktet en utfordring. Men det ble da ikke så værst til slutt, så kanskje kråka var på ferie? Jeg ble iallefall veldig fornøyd med posene mine, og jeg er ikke så rent lite stolt heller skal jeg si deg! Nå gleder jeg meg bare til å "levere" noe i disse posene. Barnslig glede kalles det!! Men det er lov når sola skinner og snøen smelter! Nå skal det bli en kopp kaffe og strikkekos! Fordi jeg fortjener det! Ha en fin dag du også, og stell ekstra pent med deg selv i dag, fordi DU fortjener det!
Under posen har jeg skrevet kontaktopplysninger.





2 kommentarer:

  1. Så flotte poser :-) Forstår godt at du gleder deg til å "dele" de ut :-)
    Ha en strålende dag. Klem

    SvarSlett
  2. Wow, for en jobb!
    Men du hvor verd det er lell..
    Fine ble dem!

    SvarSlett