fredag 7. juni 2013

En magisk ring :)

Mulig du kan det, men det kunne ikke jeg, og derfor kommer dette tipset detaljert forklart. Jeg har alltid vært glad i å hekle, meen! Det har også alltid vært et stort men... "Lag en ring av så få luftmasker som mulig, og press så mange staver som mulig inn i denne ringen før du startet hekleriet ditt..." du skjønner helt sikkert hva jeg mener, og det hullet som blir i midten da... større jo tykkere garn, men stort uansett. helt til jeg fant ut av dette med EN MAGISK RING!!! Lykke... Er den ikke fiiin<3
 Ta tråden du skal begynne med rundt fingrene...
 Ser du? Du lager en ring.... Ikke vanskelig i det hele tatt! Haha, men det er så gøy for det blir så bra!
Ta heklenåla under ringen, og hent tak i tråden mot nøstet...
Trekk løkka med deg, og dette er første maske, luftmaske, på omgangen. Dvs skal du hekle staver i luftmaskeringen er dette luftmaske en av tre. For en stav erstattes jo av tre luftmasker i starten av en omgang...
Her er første "stav" heklet av tre luftmasker... Alle stavene (eller fastmasker eller uansett hva som skal være rundt ringen) skal hekles rundt de to trådene mot venstre. Den ene tråden er enden, og den andre hører ringen til...
På min oppskrift skulle jeg ha 16 staver rundt ringen, og her er jeg ferdig...
Selv om bildet her er dårlig så skal jeg når jeg har heklet ferdig dra i endetråden. og den lukker ringen slik at jeg kan sette en kjedemaske i min tredje luftmaske på omgangen før...  Så ringen er sluttet og i midten finnes intet hull!!!


Hvis du ikke forstår min forklaring kan du jo se her:)

Jeg elsker iallefall denne starten på hekleriene mine, og håper de kan bli en inspirasjon til deg!!






Men du, nå må jeg sove, for kidsa (iallefall en av dem<3 ) våkner før "sola rinn" i morgen tidlig!!

Ha en strikke-heklefin natt, fordi du fortjener det!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar