torsdag 6. juni 2013

Simsalabim!

Simsalabim, ja eller simsalabimpomplastik, som kidsa her sier. I noen dager nå (kanskje et par uker) har jeg gledet meg til å besøke en venninne fra videregående som har vært så heldig å få en liten gutt. Og i dag, torsdag skulle jeg besøke henne!! Og i iveren og gleden over at jeg skulle se henne igjen, samt i hverdagens travelhet kom jeg plutselig på en ting her sent, sent tirsdags kveld.... Jeg hadde jo ingenting å ha med til den lille krabaten!!! Storebror på 2 år ja, joda han hadde jeg tenkt på, og han skulle få ei lue jeg hadde i strikkelageret mitt, men den nyfødte??? Veeel.... lykken er et garnlager... så her var det bare å dykke inn i "garnrommet". Og joda "jeg fant! jeg fant!" Ikke noe ferdig produkt, men garn og pinner, og en hel masse optimisme! Simsalabim... et par sene kvelder, og ca en time forsinket til "date" i dag så ble det en "light-utgave" av Oslo-anorakken! Light-utgave fordi den simpelthen mangler hetta, ikke fordi jeg manglet garn, men fordi jeg ikke somla meg til å begynne på genseren litt før, og derfor fikk litt lite tid.... Jeg likte fargene, og jeg har mer garn igjen! Besøket ble vellykket (selv om jeg måtte fylle diesel), gutten var helt nydelig, og NEI jeg ble ikke babysyk!

Nå skal jeg strikke-hekle videre i den fine sommerkvelden!
Ha en strikkefin kveld! Fordi DU fortjener det!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar