torsdag 24. oktober 2013

FN-dag i barnehagen.

I år som i fjor har barnehagen til kidsa forberedt seg i lang tid på denne FN-dagen. De er med i noe som heter Forut's barneaksjon, hvor våre unger lærer om barn i Malawi. Her hjemme har de snakket mye om Lines, som er jenta de har sett film av fra Landsbyen Bawatele. Og i dag er dagen kommet. De gledet seg stort til å gå i barnehagen, for i dag har de invitert alle foreldre til å komme på FN-dag! Femåringen i huset var stolt, for han skulle synge og selge lodd.
En gryte lapskaus med en stooor purreløkbit!

I tillegg er det salg av mat og kaker, og vi får en trivelig stund i det hustrige høstværet. I år som i fjor har gubben og jeg rota ilag en kasserolle med lapskaus, som ungene skal selge. Det er lettvint og god mat, og vi har jukset, for vi har pølse i stedet for kjøtt i lapskausen, men jeg håper da den får bein å gå på lell!

5-åringene har også ansvar for loddsalg, og jeg lura ivei noen luer og kopptuer jeg hadde liggende for å bidra litt til premiepotten, som de ansatte i barnehagen har vært kjempeflinke å fiksa!!
Premiene pakket jeg i snikreklameposer:-)

 Nå gleder vi oss til å stille på FN-dag, og litt snikreklame må jo være lov??

Ha en strikkefin dag!
Fordi vi alle fortjener det i dag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar