onsdag 9. oktober 2013

Mus i maten!

Vræææl!! Tenkte du også det? Mus i maten er heldigvis ikke veldig vanlig i dag, og jeg kan forsikre deg om at det hadde blir hurlumhei hjemme hos oss om vi hadde hatt mus i huset, for ikke å snakke om i maten!! Da hadde nok gubben funnet frem gummistøvler og støvsuger for å gå på musejakt!! Hihi ser du det for deg?

Men nå er det heldigvis snakk om ganske så uskyldige mus denne gangen...og kanskje likner de litt mer på små griser...eller flaggermus uten vinger..
der de henger på ungenes drikkeflasker. De to små svalene våre går i en matpakkefri barnehage, så vi lager ikke så ofte niste til dem. Men ca 1 dag hver uke er de på tur, og da er matpakke med, og det er stor stas kan du tro! Egen sekk med mat og drikke, og kakao..


Det er stor spenning knyttet til hva som befinner seg i matpakken hver gang. Jeg er selv ikke særlig glad i brød med svett ost, så jeg prøver å gjøre det litt godt (og sunt) med matpakke. Og denne gang? Ja da ble det pasta-kyllingsalat, gulrot og eple, samt en brødskive.

Så kom jeg på det i går kveld etter at kidsa var i seng, at jeg ville gi dem en liten overraskelse når de åpner sekken på tur i dag!! Så jeg fant frem pinner og restegarn, og strikket små mus som jeg hengte fast i drikkeflaskene deres! Så derfor ble det om ikke "mus i maten" så iallefall "mus i sekken", eller griser, eller flaggermus uten vinger... Blir spennende å se hva kidsa sier!




Barnslig glede er viktig, og dette var min ting å fryde meg over i dag!
Ha en strikkefin dag...
Fordi du fortjener det!

1 kommentar:

  1. he he :-) du har itj tænkt tanken at dæm får panikk da når dæm ser musa i sekken, å heretter nekte å åpne sekken sjøl :-)
    Men æ likt d da ;-)
    Ønske dæ ein super dag lille niese :-)

    SvarSlett