lørdag 26. oktober 2013

Svigermors drøm!



Det tror jeg må være mannen min! Iallefall er han min drøm, og eplet faller som kjent ikke så veldig langt fra stammen. Så dersom min mann er svigermors drøm, må naturlig nok min svigermor også være en drøm.. Og DET er hun. Hun stiller opp for oss til alle døgnets tider, og tar seg godt av de to små svalene våre når vi jobber, eller bare sover. De elsker bestemor og bestefar, og blir tatt med på mange flotte aktiviteter og turer. For ikke å snakke om alt de kan lære ungene som vi ikke kan!

Men også svigermødre har bursdag, og nå har vi akkurat kommet hjem fra en fin bursdagsfeiring. Der fikk vi servert nydelig kylling-karry-gryte og riskrem med varm kirsebærsaus til dessert!! Namnam, det passet akkurat for en matmons som meg!

Det er vanskelig å finne på noe i bursdagsgave, for vi har jo alle sammen "alt", og jeg er ikke særlig kreativ på mine butikkrunder. Derfor ble det nok en gang en en "strikkagave". Jeg fant oppskrift på denne boleroen på garnstudio sine sider. Jeg falt for den, fordi jeg har et liknende plagg selv som er god å ha rundt skuldrene. Denne oppskrifta manglet navn, og jeg valgte å navngi den som "svigermors drøm" Litt fordi jeg håper den er en drøm å ha på, og fordi at jeg strikket den til mi snille svigermor, og forhåpentligvis blir den hennes drøm også.

Jeg valgte å strikke boleroen i garn jeg allerede hadde, så jeg brukte Maxi Viscose og Kid-Silk, og siden Maxi Viscose er endel tynnere enn det originale garnet, gikk jeg opp en størrelse. Jeg synes den ble luftig, men samtidig tror jeg den vil lune skuldrene en kjølig sommerkveld. Kanskje må jeg lage en til meg selv også?

Men nå, nå er det lørdagskveld, ungene skal snart i seng, og da koser vi oss med å lese "Mormor og de 8 ungene". Og etterpå blir det strikketid for mor.

Ha en strikkefin lørdagskveld, det skal jeg!!
Fordi jeg fortjener det!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar