fredag 28. mars 2014

Se min kjole!

Jeg har visst fått sydilla!! Og det var med en smule skrekk i blikket gubben spurte om jeg skulle skaffe meg et like stort stofflager som garnlager... Men det må sies at han allerede har søkt litt på ebay for å finne stoff til meg... Men der er SÅ artig å sy igjen!! Sydde mye for 100 år siden, og har et uant lager av små stoffbiter til applikasjon og quilting... men nå er det liksom det å sy klær som har satt seg litt under huden på meg da! Så får vi se hvor lenge det varer... Jeg strikker fortsatt altså :)

Her om dagen hadde jeg lillemor meg meg på Stoff og Stil-butikken, og hun var fast bestemt på to ting! Hun hang nesten fast i dette stormønstrede stoffet med kattepuser, sommerfugler og lam på. "Jeg vil ha kjole mamma!" Javel... Problemet var at det andre hun var meget bestemt på var at kjolen skulle være denne... En etasjekjole som ikke egnet seg særlig godt til det stormønstrede stoffet...

Vel, begge deler ble innkjøpt, før tålmodigheten tok slutt og vi måtte skynde oss ut til gutta i bilen...

Jeg brukte litt av mønsteret til etasjekjolen, og brukte litt fantasi... og simsalabim! En kjole som absolutt ble stilig til tross for mors skepsis underveis... Kanskje man skal høre litt mer på disse kidsa? Og det beste av alt?? Den var jo så kjapp å sy, iallefall når jeg var ferdig med den hersens klippinga!

Men jeg kunne jo selvfølgelig ikke stoppe der! Er du gal, sygleden bobler over, og jeg har jo nesten ikke tid til å lage middag!! Måtte jo prøve etasjekjolen å... Men så for meg at den kanskje trivdes best i bomulls-stoff! Vel tålmodigheten tok slutt før jeg rakk å kjøpe det da vi var på Stoff og stil, så jeg dro med meg gubben på en gåtur til byen! Men vettu hva?? I Norges 4. største by-sentrum var det vanskelig å oppdrive beklednings-stoffer!!! Men på Panduro fant jeg noen søte stoffer jeg kunne bruke...
Disse to kjolene var litt mer arbeidskrevende enn den første, men duverden så søte de ble når de ble ferdige!!

Og med ei lita frøken som gliste fra øre til øre når hun så kjolene så ble mor glad! Og nå har jeg igjen vært på Stoff og Stil da... så får tiden vise!

Du får ha en strikke-hekle-syfin kveld. Det skal jeg!
Fordi vi fortjener det!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar