lørdag 5. april 2014

Så var det gubbens tur..

Og du trodde vel nå, at siden jeg var i "sy-dilla-humør" så hadde han fått hjemmesydde boxere?? Haha ser det for meg, i ekte leopardmønster! Men neida, han er heldigvis forskånet enda... Men han har endelig fått en jakke som har ligget uferdig lenge. Det er sikkert 1 år siden jeg var så godt i gang med den jakken, og måtte rekke opp nesten hele bolen fordi den av en eller annen merkelig grunn krympet mens jeg strikket den!! Vel så tok jeg mot til meg og strikket den ferdig da her over jul...
Men med mønsterstrikk frem og tilbake, ble det MANGE tråder å feste! Og det å feste tråder er jo dessverre heller ikke min sterke side, så den ble liggende...




Men nå, NÅ er den endelig ferdig!! Den ble da ikke så verst? Eller hva synes du? Dette er et dropsmønster, som egentlig skal strikkes i Drops Alaska, men jeg valgte å strikke jakken i Drops Nepal, fordi jeg liker det garnet bedre. Jeg er etter endt jobb fornøyd med genseren, men ikke med mønsteret, for ermene ble for smale, så de måtte jeg rekke opp igjen... Og hadde jeg strikket den en gang til (hvilket jeg IKKE skal da den skal strikkes frem og tilbake). Ja da skulle jeg ha lagt opp færre masker til vrangborden nede på bolen, og dermed unngått å felle masker når selve glattstrikkinga begynner. Men så lenge gubben er fornøyd, ja så ble den vel bra! 




Og av restegarnet ble det
luer! En til gubben, og en til go'gutten! Også luene er dropsmønster! Raske luer å strikke, og gode luer å ha på!

Så det var da endelig godt jeg rakk å få det ferdig nå som vintersesongen er på hell. Men da har de noe godt å varmt å se frem til når høst og vinter igjen melder sin ankomst om (forhåpentligvis) mange mange måneder!!
Siden jeg har fått skikkelig sy-dilla, må jeg strikke opp litt av garnlageret mitt.. For da blir det lettere å argumentere med kjøp av stoff til å sy av.. Ikke det at jeg trenger å argumentere så veldig for jeg har en fantastisk mann som støtter mine hobbyer 110% selv om det er litt rot rundt meg innimellom... Men som sagt jeg prøver å slanke garnlageret, og med litt over et nøste babymerino er det ikke mye man får til.. Men jeg fikk til en vest. Denne er strikket i str 6 mnd.
Vel jeg har noen få (altfor mange) uferdige prosjekter på pinnene, og selv om jeg i kveld hadde tenkt å sy litt, rakk jeg heldigvis ikke Stoff og Stil-butikken, så da skal pinnene bli godt brukt, mens symaskina får stå.
Jeg skal iallefall kose meg!!

Ha en superfin kveld! Hva enn du gjør,
så må du kose deg!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar