søndag 27. april 2014

Som perler på en snor..

Selv om jeg har fått en smule sy-dilla i det siste, strikker jeg fortsatt mye! Jeg blir så fasinert av alle de vakre sjalene som det finnes mønster på rundt omkring, og jeg synes det er ekstra stas når jeg får strikket inn perler i disse sjalene. På Ravelry er det utrolig mange flotte mønstre på slike sjal. Og de er faktisk ikke så veldig vanskelig å strikke dersom man kan følge et diagram. Jeg har strikket et sjal som heter Heaven Scent fra Boo-Knits. De har mange vakre sjal i "kolleksjonen sin". Jeg strikket mitt sjal i et tynt silke-merino garn 190m/25gram. Så mitt ble nok litt mindre enn originalen.
 Jeg brukte litt i underkant av 50 gram garn, og kunne med fordel strikket det større, men man lærer så lenge man lever!



Jeg er ikke sikker på hvor mange perler som gikk med, men jeg valgte mørke-grå glassperler fra Panduro. De satte jeg inn i arbeidet underveis med heklenål nr.0,5. Det gjorde seg med kontrast i perlene. 

Et annet sjal jeg har strikket på de siste dagene er et sjal som heter Olive Garden. Sjalet ble vakkert ferdig, men jeg kunne ønsket at jeg hadde lært å lese mønsteret før jeg begynner strikkejobben... Eller kanskje var det like bra, for mulig det ikke ville blitt noe sjal da! Hvorfor? Jo fordi sjalet skulle strikkes i riller med hullrader frem til selve mønsteret. Å ja, riller er jo ikke noe problem! Neida det er bare det at i stedet for å strikke riller hvor alle pinnene var rettstrikk, skulle alle pinnene strikkes VRANG!! 


Men duverden så glad jeg er for at jeg strikket det, for det ble fint synes jeg!!
Det eneste jeg angrer på med dette sjalet er at jeg skulle så gjerne valgt perler i kremfarge. Jeg valgte blanke perler, og de kom helt bort, dessverre! Så jeg tror jeg skal strikke et til, for jeg har blitt litt kurert for vrang-skrekken min!
ikke enkelt å se perlene her nei...


Men nå er jeg igang med et nytt sjal! Dette er et sjal som kom som mysterie mot halloween i høst. Det kom et "hint" i uka til sjalet var komplett.



Det ble aldri så jeg strikket det da, men tok frem mønsteret igjen nå. Morticia er navnet, og her skal det brukes ca 1000 perler tilsammen! Og jeg tør vedde på at når slutten er nær har jeg sikkert en million masker på pinnen!!

Vel vi får se, det er skikkelig artig strikking, og fortsettelse følger...
Men nå? NÅ skal jeg ut å danse i sola i lag med mine To små svaler!
Så skal jeg strikke litt å da!!

Ha en strikkefin solrik dag!
Fordi vi fortjener det!










Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar