mandag 25. februar 2013

Sokker!

Jeg har jo egentlig et litt sånn HAT-forhold til sokkestrikking. Jeg vet ikke hvorfor, kanskje er det de kjedelige raggegarnene, og det at gubben sliter sokker raskere enn jeg rekker å strikke dem. Med de er jo et "MÅ ha det, bare MÅ ha det" så derfor har jeg planer om å bli glad i å strikke sokker! Og jeg tror jeg har funnet løsningen!!! Vil du vite hva det er?? Sokker med mønster!! Jeg har i det siste strikket noen ulike sokkepar, med mønster, og de var jo artige å strikke! Mamma fikk et par "hullete" sokker som falt i smak til henne, og artig var det, for hun er en sånn strikkemaskin som strikker kjappere enn lynet.  Sokkene er strikket i Fabel på pinne nr 3. oppskriften er fra Garnstudio         


Jeg har også strikket et par sokker som heter Autumn Glow . Også disse er strikket i Fabel på pinne 3. Svigermor fikk disse i morsdagsgave, og det var artig å se hvor glad hun ble. Nå gjenstår det å overbevise henne om at de må brukes og ikke bare ligge til pynt!    
                                                    
Også gubben må finne seg i å få sokker med mønster. Her har jeg strikket et par sokker som jeg fant oppskrift på her. Jeg har strikket sokkene i en ull/bambusblanding, og selv om de ble litt "løse" har de god passform og ble godt likt av min kjære!





 Men de sokkene jeg sannsynligvis kommer til å stikke flest av til gubben fremover er denne tubesokken! Genialt, uten hæl og med fantastisk god passform! Han var meget skeptisk til sokken siden den ikke hadde hæl, men duverden, hadde det ikke vært for ørene hadde nok gliset gått hele veien rundt hodet når han fikk de på. Mye av det skyldes nok den utrolig myke blandingen av ull og alpakka disse er strikket i. De er strikket i 2rett og 2 vrang som forskyves hver 4-5 omgang for å få en spiralsokk.

Så nå har jeg bestemt meg for alltid å ha et par sokker på pinnene, og jeg har bestemt meg for at jeg er blitt bittelitt glad i å strikke sokker, så det blir nok flere par etterhvert. Nå skinner sola og det spørs om jeg må ut å gå en liten tur før pinnene får overtaket. Ha en strikkefin dag. Det skal jeg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar