fredag 11. januar 2013

Koselig restegarnstrikk!


I løpet av mange ulike strikkeprosjekter blir det naturlig nok litt restegarn. For ikke lenge siden var jeg i barnehagen med noen poser restegarn, men av en eller annen merkelig grunn "hoper" det seg opp igjen! Men en dag så jeg et fint bilde av noen kopper med strikket "genser" på nettet, og tenkte at det måtte være et perfekt restegarnprosjekt! Som sagt så gjort, det er jo tusen ulike mønster på nettet, men  mønster på "mine" kopper fant jeg her: http://www.ravelry.com/patterns/library/button-up-your-cup Garn fant jeg i min rikholdige kiste med restegarn. Jeg brukte garn som hadde ca 100meter pr 50g. (Falk, Østlandsgarn m.m.) og jeg brukte pinne 4. Mine kopper fra kjøkkenskapet er ikke så vide så dette passet bra. Dette var rask og artig restegarnstrikk, og man trenger ikke så mye garn. Ofte er det jo småtteri som er igjen, og da er det vanskelig å finne på noe å bruke garnet til. Men her gikk det med ca 15 gram garn til hver koppvarmer! Så her får man brukt opp smårester.

Dette må jo unektelig være fine vertinne og venninnegaver! Et par kopper og en pakke te! Nå må jeg rusle en tur til byen for å finne flere kopper, for dette var artig, og restegarnlageret fortsatt bugnende. For det var det eneste problemet med dette restegarnprosjektet, det gjorde ikke noe stort innhugg i lageret. Jeg gleder meg til å lage fler! Ha en strikkefin dag folkens! Det skal jeg, fordi jeg fortjener det! Nemlig!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar