mandag 21. januar 2013

Te, levende lys, sovende go'unger og sofastrikk...



Ja også lydbok da! Livet er herlig, og ute er det sprengkaldt. Jeg elsker stille kvelder og levende lys. Etter å ha lest et laangt eventyr til go'ungene, vært på diverse do-runder og gitt tillatelse til at go'gut'n kunne sovne i vår seng nyter jeg en stille kveld, med lydbok på øret og pledd over beina i sofaen. Mens strikkepinnene danser mellom fingrene. I mitt stille sinn håper jeg at go'guttens spådom ikke blir virkelig... Han ble ringt hjem fra barnehagen i dag etter å ha kastet opp flere ganger. Formen i ettermiddag har vært fin, han har spist litt, men argumenterte ivrig for å ligge i senga vår med: "Ja men mamma da...hvis jeg skulle kaste opp i natt er det jo bedre at jeg kaster opp i dåkkers seng enn min egen!!" Hvorfor det gutten min? "Jo fordi dåkkers seng er jo mye større, og jeg klarer ikke kaste opp i hele senga!" Jaja så ligger han der da! Jeg prøver å ikke tenke på oppkast, mens jeg koser meg med strikkinga mi.
Nå er det go'gut'n sin oslo-anorakk som snart er ferdig. Lillemor sin mangler kun knapper. Oppskrifta er fra Pickles: http://www.pickles.no/oslo-anorakken/Jeg har strikket begge to i Jade (det ensfargede) og Magic wool deluxe (det blå/brune fargeskiftet) og Magic pure wool (det rosa/brune fargeskiftet). De to siste er garn fra Tyrkia. Mykt og deilig ullgarn! Og imens disse to gjøres ferdig drømmer jeg om mitt neste prosjekt som er en Sara-Lund-genser (bildet sees såvidt under strikketøyet) Oppskriften sto i Norsk Ukeblad før jul og snille Bæste-mi (farmor) sendte bladet til meg! HURRA! Nå må jeg strikke mere, for her blir ikke natt før osloanorakker er ferdig! Ha en strikkefin kveld/natt, det skal jeg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar