tirsdag 8. januar 2013

Spidermansitteunderlag!

Ferdig sitteunderlag
Godt Nyttår! selv om det kanskje er lovlig sent å si det nå. Men det er bare det at det har jo ikke vært noen her å skrevet på en stund. Får skylde på latskap, selv om jeg absolutt ikke har ligget på latsiden når det gjelder strikking og jobb. Den store interessen her i huset, iallefall hos go'gut'n, har i det siste vært spiderman. Ja i tillegg til lego og brannmann og politi og... så er spiderman en helt. Det hører nok alderen til! Jeg har lenge tenkt at jeg burde strikke han noe spiderman-stæsj, men hva? Luer, votter? Det har han jo så mye av, og sokker? Det synes jeg er kjedelig å strikke! Og et godt nytt år skal starte med glade strikkeprosjekter! Derfor ble det et spidermansitteunderlag! Puh her må man holde tunga rett i munnen for å unngå "skriveleif". Som sagt så gjort, fritidsgarn og mønster på spidermanteppe fra ravelry http://www.ravelry.com/patterns/library/spiderman-blanket . Jeg brukte pinne nr 8 og strikket kun deler av teppet. Jeg hadde 12 omganger med "farge" mellom hver svartstripe, men kunne kanskje nøyd meg med 8-10 omganger. Sitteunderlaget ble litt stort, men duverden så fint syntes go'gut'n mens øynene tindret av glede. Han kunne til og med fortelle at "her får du også plass mamma!"
Før toving

Jeg målte ikke størrelsen på det før jeg tovet det, men ferdig ble det 60 cm fra spiss til spiss. Jeg kunne sikkert tovet det litt mer, men var redd det skulle bli for hardt!

Nå skal jeg krype til køys for en laang formiddagskvil slik at jeg er klar for en innsats på jobb til natten som kommer. Selv om jeg mye heller ville satt meg meg en kaffekopp, lydbok og strikkinga, som akkuat nå er en oslo-anorakk til lillemor, og ei lue til verdens beste kjærest!
Ha en strikkefin dag!

2 kommentarer:

  1. Så utrolig kult, Vanja! Du e så flink! Luan t guttan falt virkelig i smak! God, varm, tøff og passe!

    SvarSlett
  2. Wow, så morsomt, ser ut til at vi begge satt i romjula og laget spiderman sitteunderlag :)
    La for litt siden ut "oppskrift" på mitt sitteunderlag, og googlet det nå for å sjekke om jeg kom opp, men der kom heller ditt!
    Du skulle lagt det ut før jul, så hadde jeg sluppet å tenke så mye selv :)
    Fin variant du har laget, det aller mest morsomme er at vi har vært inspirert av samme teppe, og fått utrolig ulike resultater! Kom gjerne innom og kikk på mitt:

    http://husmorspira.blogspot.no/2013/03/spiderman-sitteunderlag.html

    SvarSlett