tirsdag 21. august 2012

Blomsterglede.

Ute regner det, og ut i fra værmeldingene fremover ser det ut til at høsten er i anmarsj. Jeg er kjempeglad i høsten, i de flotte fargene, mørke kveldene og tente stearinlys. Men for å glede seg over høsten hadde det vært kjekt med litt mer sommer først, ikke sant? Vel, været rår vi ikke over, og mens det visner i blomsterbedet kan vi jo lage blomstergleder selv!! Jeg har forsøkt å lage en blomsterglede i dette sjalet som heter Echo Flower shawl. Mønsteret fant jeg som gratismønster på ravelry. Tenk at noen deler slike flotte mønster!  http://www.ravelry.com/patterns/library/echo-flower-shawl Sjalet var arbeidskrevende, men kjempeartig å strikke. Jeg valgte å strikke det i Drops Lace, da jeg er veldig glad i dette garnet til sjal. Jeg brukte pinne nr 3,5, og ca 85 gram garn. Da strikket jeg 2 rapporter mer enn oppgitt i hoveddelen av sjalet. Jeg hadde nok garn igjen til å kunne strikke enda et par rapporter, men det visste jeg jo ikke før jeg var ferdig. Størrelsen ble egentlig perfekt som den ble.


I ettertid ser jeg at jeg burde valgt et grovere og mer "preget" garn til dette sjalet, for jeg synes at de vakre blomstene i hoveddelen ble litt rotete og borte i hverandre. Pytt sann, neste gang kanskje? Selv om det nok blir lenge til, og jeg helt sikkert har glemt mine anbefalinger.





Detaljer av kanten med små nupper som egentlig var litt pyton å strikke!
Men du verden så mye de gjorde for sjalet.
Nå gjenstår det bare å pakke dette sjalet pent sammen, og sende det i posten til en gledes-spreder som snart har bursdag. Hun som skal få det er et vakkert menneske som har en fantastisk evne til å inkludere og spre glede. Hun fortjener denne blomstergleden, og jeg håper den faller i smak.
Og jeg? Ja jeg skal på med støvlene, ut i regnet og hente hjem mine to små hverdagsgleder, mine to små svaler som sikkert er både slitne og trette etter en dag i barnehagen, mens mor har sovet etter nattevakt! Ha en fin dag! Det beste med regnet? Det er at det er strikkevær!!!Hurra!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar