fredag 31. august 2012

Litt flau nå ja..

Hysj... Nå sover jeg etter nattevakt, eller jeg burde iallefall gjøre det. Men det er bare det at... Jeg venter på en pakke med garn fra Tyrkia... Ja jeg lova gubben dyrt og hellig å la mobilen ligge på stua mens jeg sov skjønnhetssøvnen min etter 10 timer på nattevakt. Skjønt det er INGEN skjønnhetssøvn, for når jeg våkner ser jeg ut som et lykketroll(bustetroll) med størknet sikkel i munnviken og fingermerker på kinnet, og man blir liksom ikke den samme igjen den dagen. Vel jeg gjorde nesten som jeg lova, jeg skrudde av lyden på telefonen og la den nesten ved døra til soverommet, på innsida av soveromsdøra vel og merke. Heldigvis var det ikke telefonen som vekket meg, men naturen! Men da jeg fortumlet etter besøket på "litjstua" skulle stupe oppi den altfor varme dundyna med bæreevne 12+ eller noe sånt, DA så jeg det.... Den lille lydløse vibrerte og lyste!! Og jeg var jo nesten våken så jeg kunne jo ta den. "Hallo det er ..... fra DHL express igjen, det er kommet ENDA en pakke til deg, er du hjemme i dag også eller..." Jada jeg er hjemme, jeg ligger i senga!! HALLOOO?? hvordan kunne jeg si det da, ehh jeg har vært på nattevakt og sover, når kommer du? Jeg skal stå opp altså og ha på klær!!  Jeg hørte han knisa mens jeg leita etter det berømte hullet i gulvet... "jeg ringer deg like før jeg kommer jeg, om ca en time, sov videre du" Javel, som om det går an nå...
Vel nå er garnet i hus, det kom med et trivelig bud. Det lyse grå har jeg bestilt av tidligere, men måtte etterbestille mer da det ser ut å bli for lite garn til en av mine 1000 prosjekter. Det er en herlig myk boucle-type som skal bli en kosegenser når høststormene pisker mot ruta. Og det lilla er en noe tynnere boucle-type, fargene på bildet her lyver, for den lilla-svart kombinasjonen var helt utrolig. Jeg gleder meg til å finne ert prosjekt til den. Ikke verst å handle 8 nøster garn til 18 kr, eller 16 nøster til den nette sum av 6,70 øre pr nøste inkludert frakt, levert på døra  25 timer etter at jeg bestilte det fra yarn-paradise.com. Men du, nå må jeg skynde meg å sove litt igjen, skal jo jobbe en natt til også... Ha en strikkefin ettermiddag, det skal jeg! Nei forresten i dag skal jeg bare kose med mine to små svaler, oh lykke!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar