onsdag 22. august 2012

Små gleder!!

Eller det er vel egentlig en kjempestor glede! Iallefall synes pappan og jeg det! I morges da vi var alle fire på badet for morgenstell og mor strevde med å få søvnen ut av øynene, passe smågretten fordi jeg grua fælt til å få trukket en visdomstann. Da skjedde det! Go'gut'n vår som aldri har villet forsøke å tegne annet en halvhjertede streker på papiret ropte ut i vill glede:  "Mamma se!! Jeg har tegnet Lillemor!!" Og det på ei magnet-tegnetavle som han så stolt var alene på loftet for å hente ned her om dagen. Tenk deg det, han tegnet en figur! Artig! Pappan kjente igjen figuren fra slik han selv tegnet i sin barndom, og mor fikk nesten tårer i øynene bare av å se på hvor utrolig stolt og glad han selv var over prestasjonen. Glemt var trøtthet, og visdomstanna ble trukket som ingenting! Så da jeg hentet han i barnehagen i dag ventet  han stolt med to nye tegnede menneskefigurer. Den ene likna fælt på klovnene til  Marianne Aulie, mon tro jeg har en ny kunstnerspire her hjemme? Oh herlige små hverdagsgleder! Ha en strikkefin kveld!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar