lørdag 18. august 2012

Traktorfest!

 I dag har vi vært på storslått traktorfest hos en god liten tantegutt som fyller 1 år<3 I et nydelig sommervær ble vi servert deilig grillmat og kaker i et artig John Deere-miljø som selv den mest innbarka bonde ville jublet høyt av begeistring over. Tusen takk for en fantastisk fest til de  flinke foreldrene!! Som seg hør og bør til en liten kar som feirer traktorbursdag, må jo selvfølgelig gaven være en traktorgenser. Jeg har strikket den populære Osloanorakken til Pickles:  http://www.pickles.no/oslo-anorakken/ Jeg har strikket den i Jade, som er et mykt og godt ullgarn som jeg kjøpte opp et lite lager av da sparkjøp hadde salg på det tidligere. Selve genseren var super-rask og artig å strikke, og dette blir garantert ikke min siste Oslo-anorakk. Jeg broderte jo selvfølgelig på to traktorer. Planen var eggentlig å brodere på MoodsOf Norway-traktoren, men den ble litt stor på den lille barnegenseren. Resultatet ble ikke så værst med disse to traktorene heller. Neste gang tror jeg at jeg skal strikke en uten hette...



Når man blir bedt i en sånn flott bursdag, er det jo artig å kunne bidra litt med noe å sette tennene i. Jeg tok med litt hjemmelaget potetsalat, som go'gut'n stolt pyntet med gressløk han hadde plukket i hagen. Potetsalaten var i dag et skikkelig familieprosjekt, for mens jeg fikk sove litt lenger enn til kvart på sju, hadde gubben skrelt poteter til jeg sto opp! Og kidsa plukka gladelig gressløk til salaten. Tusen takk!! Oppskrifta er som følger: Lettrømme, Pesto (grønn) etter smak, Sennep, Salt, Pepper, Hvitløk, Finhakket løk eller Purreløk og Gressløk. Ja og så selvfølgelig kokte faste poteter i biter. Den kan gjerne stå litt før den serveres, og man kan glatt lage den ferdig dagen før, men da er det viktig at det er litt "saus" mellom potetene for det tykner litt når det står. Namnam sier jeg.


Vel hjemme etter en slik dag kan det ofte være et hodebry hva man skal by de to små svalene på til kveldsmat slik at de kanskje kan spise litt. Og når jeg spurte hva de ville ha og begge svarte "ingenting sa jeg!" så er det ikke enkelt. Men brødfigurer er alltid populært, og salamidama fikk følge av brunostgrisen. Barna lo og go'gut'n spiste alt, mens lillemor som vanlig spiste av pålegget. Neste gang blir det festet med spiselig superlim, for det må da vel finnes??? Nå skal mor ta frem strikketøyet og kose seg for resten av kvelden! Ha en strikkefin lørdagskveld alle sammen!! Så gleder vi oss til nok en sommerdag i morgen!! For vi har bestilt sol, ikke sant???

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar