lørdag 2. juni 2012

Haruni shawl.

Mens jeg er oppe "å vaker" mellom to nattevakter har jeg endelig fått ferdig sjalet som heter Haruni. Oppskriften fant jeg på Ravelry http://www.ravelry.com/patterns/library/haruni Oppskriften var å få både på engelsk og dansk og var nokså enkel å forstå. Jeg måtet på youTube for å finne ut hvordan jeg startet (søkte på "cast on Haruni"), men når jeg fant ut starten så gikk alt som en lek! Sjalet var kjempeartig å strikke, men litt drøyt. Jeg strikket det endel større enn i oppskriften da jeg strikket med tynnere garn, og på det meste hadde jeg 761 masker!! Da sier det seg selv at en omgang tok tid! Men du verden så artig når det nå er ferdig. Jeg slo til og med til med å strikke av kanten (I-Cord bind off) i stedet for å hekle den av. Det tok laaang tid, men er absolutt verdt det! Sjalet er strikket i Lace på pinne 3,25 og jeg brukte ca 70 gram til et stort sjal. Det blir helt sikkert flere av disse! Men først skal jeg lage meg en god matpakke, drikke litt kaffe og gjøre meg klar til en natt på jobb med trivelig kollegaer. Og gjett hva som er med i veksa?? Yepp! Strikketøy, godt humør, pepsi max og en bitteliten godtepose! Hurra !

1 kommentar: