onsdag 20. juni 2012

Prinsesse-drøm.

 Jeg har for tiden prosjekt "få ferdig alle UFO'ene mine" Det vil si at jeg ikke skal begynne med noe nytt før jeg har gjort unna litt. Veeel, jeg svikter stadig dette prosjektet, for her om kvelden lå jeg i senga mi og var søvnløs. Søvnløs uten grunn altså, og da kom jeg på at jeg kunne strikke en litt pyntet lue til lillemor. Lua fant jeg bilde av på nettet, og den heter Odessa. Jeg har strikket den i Cashmere-ull fra Kina. Et supermykt garn!! Jeg kjøpte treperler og simsalabim !  En ny lue som hun likte kjempegodt! Den var raskt strikket på en ettermiddag, så da kunne jeg fortsette på mine UFO-prosjekter...


Og en av de ferskeste UFO-prosjektene er denne Prinsesse-drømmen. Jeg har vel aldri egentlig lagt den ordentlig tilside, men den var DRØY, så den kvalifiserte helt klart til å bli en UFO! Hver kappe hadde nesten 300 masker. Jeg fant oppskrifta i Alt om håndarbeides strikkemagasin fra April. Jeg har brukt Drops Kid-Silk i kappene, og Sandes MiniDuett i selve skjørtet. Jeg forsøkte å bruke MorÅses nye ull/bomull-garn i skjørtet, men synes det ble for grovt sammen med Kid-Silk.

Nå må jeg vel dykke ned i uferdig-kurven min og finne frem noe å ta med meg på jobb til natta. Så får vi håpe det blir muligheter for å strikke en maske eller to i løpet av de ti timene vakta varer. Ha en fin ettermiddag, kveld og natt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar