fredag 22. juni 2012

Tusen Takk!!


 I barnehagen dere våre to små svaler går er personalet jevnt over helt fantastisk. Vi fom foreldre trives, og vi ser at ungene trives og har det bra. De får nærhet og kos, et fang å sitte på og mange gode klemmer og gode tilbakemeldinger gjennom dagen. Vi har trygge gode glade barn og barnehage"tantene" har bidratt mye til dette! Men så er det dessverre slik at noen slutter der også, og nå er det lillemor sin hjertevenn som dessverre slutter.. Vi ble kjempelei oss, for selv om de som er igjen er fantastiske mennesker som vi er glad i, har denne jenta en helt spesiell plass i hjertene våre! Vi måtte finne en liten gave til henne som takk for den tiden hun har passet på lillemor. Så da ble det en hjemmelaget "spa-godtekurv" Håper bare hun liker den.. Selve kurva er heklet av husholdningshyssing fra Europris. Oppi kurva har jeg lagt:
  • En vaskeklut i frisk turkis, den er strikket av Mandarin naturell. Jeg la opp masker delelig med 3 og strikket 2 rett og 1 vrang frem og tilbake til ønsket str. (ca 2 kluter pr nøste) Har også strikket endel kopptuer på denne måten, men de strikker jeg litt større (bruker da 1 nøste)
  •  En hampvott som jeg strikket av hampetråd fra Biltema. La opp 15 masker på pinne nr 8 og strikket riller frem og tilbake. Hekla sammen i siden og vrengte votten så heklinga ble  på innsiden.

  • En "angel" rose-såpe. Her kjøpte jeg bare materialpakke på Panduro og fulgte bruksanvisning.
  •  En liten krukke med hjemmelaget ansiktsskrubb. Det er brunsukker blandet med en god olivenolje. Så kan man ha i et par dråper lavendelolje, appelsinolje eller hva en selv liker.
  • En krukke med hjemmelaget body-skrubb. Det er laget av grovt havsalt, en god olivenolje, lavendelolje og så skulle fargen egentlig være lilla, men den ble grønn, men hva gjør vel det. De hjemmelagde skrubbene holder seg noen uker etter at de er ferdige.


Nå skal jeg hente småtroillan og gaven avleveres. Jeg er spent. Det er vemodig. Tusen takk du flotte Jente! Lykke til videre, vi kommer til å savne deg kjempemasse!!!

2 kommentarer:

  1. Så nydelig gave du har forberedt til den ansatte i barnehagen!
    Jeg hadde blitt veldig rørt om jeg fikk en sånn gave! Hjemmelaget fra ende til annen - denne gaven ligger det mye kjærlighet i!

    SvarSlett