mandag 3. september 2012

Ventetiden er over!


I dag kom det ut i bladhyllene! Bladet jeg har ventet lenge på: MbyM, Made by Me. Det første bladet jeg kjøpte i vår hadde mange spennende prosjekter, så jeg har gledet meg lenge til dette nummeret skulle komme ut. Det var nesten så jeg satte på vekkerklokka for å kunne stille i butikken når den åpna for å sikre meg et eksemplar. Glemte jo helt det jeg, at jeg har to små svaler som gladelig vekker mamman sin altfor tidlig på morran, så noen vekkerklokke trengs ikke. Heldigvis! Jeg gledet meg som en unge til å se i bladet, og ikke minst få mange ideer til vinterens prosjekter. Så jeg løp hjem i regnskura, satte meg i go'stolen med en kopp kaffe og.... ble skuffet!!! Næinæinæi, hva er dette da? Ved første øyekast var det ikke særlig mye som falt i min smak, og meget furten gikk jeg på butikken for å bli inspirert av Familiens Strikkebok. Den skuffet ikke, nemlig fordi det er mye tradisjonell strikk. Men vettu hva, jeg har sittet og bladd i MbyM mange ganger i ettermiddag, og jeg blir bare mer og mer glad i mange av modellene i bladet!! Så jeg er kjempeglad furten ikke fikk hjemmeseier i dag for da hadde bladet gått i søpla.  Så nå har jeg to fine blad å kose meg med i dagene som kommer når jeg skal stelle gubben som skal få operert menisken i kneet sitt!
       

Siden min kjære snart skal opereres måtte vi i ettermiddag tusle en tur til byen for å kjøpe joggebukse til han. Kidsa i sykkelvogna, gubben med krykker i reserve (de er i reserve, selv om han burde bruke de, fordi han gruer sånn til operasjonen at han prøver å overbevise seg selv om at kneet er bedre enn noen gang) og jeg med som sjåfør. Inn på kjøpesenteret hadde vi lova kidsa milkshake om samarbeidet holdt til vi var ferdige. Og de var kjempesnille, så de fikk etterhvert hver sin jordbærmilkshake (vi angra etterpå for de fikk litt energioverskudd kan en si) Og jeg? Jeg falt helt for denne veska! De som har kjent meg i 100 år vet at jeg tidligere hadde veskemani, men de siste årene har jeg ikke sett etter vesker. Denne kunne jeg ikke gå ifra! Og det beste av alt? Den har plass til et par-tre strikkeprosjekter, bleier, smokker, mobil, nøklene som jeg aldri finner i veska, drikkeflasker og mye mer!
Men du, nå kan jeg ikke sitte her, jeg skal legge sammen klær og strikke! Ha en strikkefin kveld :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar