lørdag 22. september 2012

Bedre sent enn aldri...



I starten av september hadde to jeg setter stor pris på bursdag. De som kjenner meg vet at jeg noen ganger kan være litt seint ute med bursdagsgaver. Jeg mener det ikke, men alltid så kommer bursdagene som julekvelden på kjerringa. Vel, til min kjære lillesøster hadde jeg tidlig gjort ferdig et tubeskjerf. Hun hadde ønsket seg et tubeskjerf, men hadde valgt ut en annen farge selv. Jeg synes derimot det var kjedelig å strikke ensfarget, så derfor valgte jeg garnet Fame Trend Paljett. Jeg strikket *kast, 2rett sammen, 1rett*  deretter en omgang rett. Gjentok dette til nøstet var nesten tomt. Så heklet jeg på en kant både på oppleggskant og fellekant. Skjerfet fikk en artig vri og lillesøster ble fornøyd. Grunnen til at det tok så lang tid før hun endelig fikk det var at jeg hadde nemlig planer om å gi henne skjerfet hun ønsket seg også, men det ligger fortsatt med kun halvparten av maskene lagt opp...

Så hadde det seg slik at min kjære stefar også blir et år gamlere enten han vil det eller ei. Her tenkte jeg at det nok måtte være mulig å lage et stilig skjerf. Jeg brukte litt tid på å velge, men endte opp med Men's Lace Scarf fra Ravelry http://www.ravelry.com/patterns/library/mans-lace-scarf Skjerfet ble strikket i 100% ubehandlet ull. Et tynt ullgarn som fikk frem mønsteret godt, og så fikk det et litt grovere preg enn de typiske lace-garnene ofte gir skjerfene. Når det var ferdig strikket måtte jeg selvfølgelig blokke det ut for å gjøre det ekstra pent. Mottakeren ble riktig fornøyd og da blir også jeg glad. Nå har jeg blant annet en "dorthe-genser" på pinnene. Den skal bli til min kjære mann som snart har bursdag. Og denne gangen skal jeg rekke å få pakket den inn til dagen, tror jeg da iallefall... Ha en strikkefin kveld! Det skal jeg, skal bare kose litt med mine to små svaler først!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar