mandag 10. september 2012

Ræserglad i dæ mamma...

Nå har vi feiret 4 årsdag 4 dager til ende her i huset, og vi er enda ikke ferdige:) mor er sliten av bursdager og det er nok kidsa også, men du verden så artig vi har hatt det. Når kvelden endelig var her og ungene skulle i seng melder det vante problemet seg... Go'gut'n ligger i senga si i ca 5 sekunder før han tar i døra og står i stua: "mamma...jeg får ikke sove..." " nei, det er ikke slik at man sovner med en gang, du må lukke øynene og slappe av.." "mamma?! Kroppen min vil ikke det, kroppen min blir så sliten av å sove.." ehh javel? Hva skal jeg svare da? Han vet nok ikke helt hva sliten betyr:) de to små får velge hver sin sang og så takk for en fin dag og godnatt.... Helt til.... En time senere: Vrææææl  fra barnerommet:) lillemor har plukket nattdrakt og bleie i småbiter, hun står i senga og roper "læælpe mej!"... Go'gut'n sier: "det var hun som begynte.." DA blir mamma streng i stemmen og sier at NÅ er det NATTA!! Så sier go'gut'n: "men du mamma, æ må si dæ en ting..." nei når dere ikke hører etter og legger dere vil jeg ikke høre på noe! " men mamma hvorfor får jeg ikke si deg en ting? Jeg skal jo bare si at jeg er ræserglad i dæ...!!!" "læsejgla i dej" sier copycat...  Nok engang smelter morshjertet (han vet hvordan han gjør det go'gut'n!) 10 sanger synges, og kidsa sovner lykkelig etter å ha vunnet 1-0 over mamma'n:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar