fredag 19. oktober 2012

Aldri mer :)

Her om dagen rota jeg frem en hel haug med rester av bomullsgarn, for nå skulle det lages nålputer. Jeg har sett bilder av fine nålputer og fant oppskrift her http://www.ravelry.com/patterns/library/naalepuder  Tenkte eplekjekk at disse var raske og artige å lage! Der tok jeg grundig feil gitt! De var ikke artige å lage i det hele tatt, og mens jeg heklet den første tenkte jeg aldri mer. Men jeg kunne jo ikke gi meg med en, for det krymper ikke akkurat av restegarnlageret mitt da. Så jeg tenkte kanskje jeg skulle prøve å strikke en, for å strikke er jo artigere enn å hekle! Men neidu, den var akkurat like arbeidssom og kjedelig å lage. Jeg strikket etter samme prinsipp som heklingen i mønsteret, og tenkte også her aldri mer... Men når jeg fikk de ferdig, så ble de da ganske søte, ikke sant? Så når jeg får ånden over meg igjen, så kan det nok hende at jeg lager fler, men ikke i dag. For nå skal jeg starte å strikke stolper på en jakke jeg har hatt liggende en stund. Ha en strikkefin dag, så pakker jeg restegarnet mitt i "Gi bort til barnehagen-posen", for der blir de glade for det kan du tro!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar