onsdag 24. oktober 2012

Lapskaus..

Lapskaus er lettvint og god mat, og i dag er det koka 11 liter lapskaus her i huset. I barnehagen til kidsa skal det være tilstelning i forbindelse med FN-dagen, og vi som foreldre er oppfordret til å bidra med noe mat som de kan selge. Jeg hadde egentlig planlagt å levere boller og syltetøy. Slik blir det altså ikke, for da jeg våkna i morges og det blåste og var skikkelig rufsetufsevær tenkte jeg at det nok var mye lettere å få solgt noe varm-mat. Så kommer jo folk fra jobb og er nok sultne også. Da var det bare å finne frem storgryta og begynne å brune saus til lapskausen. Gubben ble noe bekymret for hvordan smaken skulle bli siden han er på jobb og ikke kunne bidra med kokekunstene sine. For når sant skal sies er han mye flinkere på kjøkkenet enn jeg! Men bevæpnet med fond og bacon ble sausen meget god. (selvskryt er viktig!) Lapskausblanding ble det enkleste i dag siden prosjektet var en smule dårlig planlagt, og derfor ble det også pølsebiter i stedet for kjøtt. Men selv synes jeg lapskausen ble god, og da får vi håpe den kan bidra med noen kroner i kassen til barna i barnehagen. De gleder seg til å selge ting de har laget i barnehagen.  Ungene har i barnehagen den siste tiden sett video og lært om ei jente fra landsbyen Bawatele i Malawi. Pengen de tjener i dag skal gå til FORUT forut.no , og barneaksjonen i Malawi. Håper det smaker!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar