tirsdag 9. oktober 2012

Jeg vil strikke meg et skjerf mamma..

Jeg vil strikke meg et skjerf mamma! Kan jeg det? sa go'gut'n når han kom hjem fra barnehagen i dag. JAA selvfølgelig skal du få lov til det! Jeg blir alltid kjempeglad når kidsa vil "leke" med garn, og vi har flere ganger hatt pinner og garn frem for å prøve å strikke. Jeg stupte inn i et velfylt garnlager og fant noe tykt deilig garn og gode pinner som små hender greit skulle kunne klare å håndtere. Så begynte jeg å legge opp noen masker.... Nei mamma, det er ikke sånn vi strikker i barnehagen! Åhh, noe overrasket måtte jeg prøve å få klarhet i hvordan det hele foregår i barnehagen, så jeg prøvde meg med fingerhekling, for det måtte det jo være.... Men nei. Mamma, i barnehagen strikker vi sånn opp og ned på en sånn ramme med tråd! AHA! Jeg skjønte hva han mente! Er det vev du mener? Ja mamma sånn veiv! Det har jeg lyst til, for nå er det snart vinter og jeg må jo ha et varmt skjerf... Jeg måtte smile litt, på med yttertøyet, så trasket vi på butikken. For vi er nemlig så heldig å ha en butikk som har ALT i nærheten. Skuffelsen var stor da vi ikke fant vev. Men mamma vi kan jo spørre... Ja det gjør vi! Iveren var tydelig stor, for før jeg visste ordet var den litt sjenerte fireåringen min fremme ved kassen... Har dere sånn veiv? Han spurte selv! Og med litt oversetting fra mor, fant de frem det vi ville ha. En til hver av go'ongene, for skal den ene ha, må den andre få likt, hvis ikke blir det vanskelig å beholde husfreden. For lillemor vil alltid gjøre som storebror. Stolt og tålmodig satt han leeenge å puslet med dette, og du skal se han slipper å fryse i vinter for når kvelden kom var han kommet halvveis...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar