mandag 29. oktober 2012

Garngleder!

Go'gutens garn.
 Her om dagen, mer eller mindre dro jeg en meget motvillig go'gutt med meg til garnbutikken. Protestene lot ikke vente på seg, "men mamma! du har jo så mye garn..!" Jaja, jeg vet det, men jeg skal bare se, for jeg elsker nemlig å gå å se på farger, garnkvaliteter og bare ta på garnet. Om jeg kjøper hver gang? Aldri... ehh jo, nei, en sjelden gang går jeg faktisk ut av garnbutikken uten en tråd! I veska altså! Jeg lokka med lekebutikken hvis han hadde litt tålmodighet med den garngale mamman sin. Men vet du hva som skjedde?? Go'gut'n kom til meg med dette garnet, og så sa han: "mamma, dette garnet vil jeg ha! Jeg vil du skal strikke en lue til meg, en sånn en med hul til ansiktet!" Hurra! Gutten fikk garnet, et deilig håndfarget merino-ullgarn, og jakten på den perfekte lua har startet. Helst ville han selv hatt en finlandshette med åpning kun til øynene, og det hadde kanskje vært ideelt så mye snø som han spiser, men jeg tror det blir en med åpning til nese/øyne, som kan trekkes ned under haken om snøsulten blir for stor. Vi gleder oss begge to på prosjektet!


Bellas votter
Men jeg kunne ikke gå tomhendt fra garnbutikken jeg heller, for jeg fant noe deilig alpakkaull fra Du Store Alpakka. Garnet het Misti, og det ble to par votter. Bellas votter som vistnok er blitt populære etter en tv-serie jeg aldri har sett. Oppskrifta fant jeg på ravelry http://www.ravelry.com/patterns/library/bellas-mittens De var både artige og raske å strikke. Og gjett om de var varme!?! Deilige myke lange votter! Og det trengs nå som vinteren er kommet. Nå er tiden inne for å nøste opp go'gutens garn og starte prosjektet med lua hans. Ha en strikkefin kveld folkens! Det skal jeg, fordi jeg fortjener det!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar