onsdag 17. oktober 2012

Høstløv!

Vi har en deilig hage, med MYE løv. Og løv er lek! Eller var det slik? Joda for kidsa er løv lek, mens mor og far raker og samler! I dag har det vært en nydelig høstdag her, med deilig utetemperatur. Middagen i dag ble inntatt på plattingen. Vi grilla, og det er nok siste gang i år! Tenker på at for to år siden falt den første snøen 20 oktober, og den vinteren, den var laaang! Men nå er det høst, sol, løv og kos! Og høsten skal vare lenge har vi tenkt! Glade barn i løvdungene, og jeg må fram med raka igjen, men hva gjør vel det?    

Men med høsten kommer kalde kvelder. Og med en  mann uten hår trengs det luer! Nå har gubbe-lueproduksjonen blitt så til de grader forsømt at han går nok igjen i de gamle luene sine! Men heldigvis fikk jeg somla denne ferdig i går! Lua er strikket i Sandnes Alpakka og mønsteret heter Christians Hat, og han plukka det ut, nesten helt selv.
 http://www.ravelry.com/patterns/library/christians-hat
Til tross for mine overtalelsesevner nekta lue-eier å stille som modell, så igjen måtte go'gut'n stille! (Han kan nemlig enda overtales med en drops). Og han har heldigvis ikke forstand på modell-honorarer!

Nå har jeg funnet frem litt restegarn og skal forsøke å hekle noen nåleputer til en basar. Om det blir bra? Ja det får tiden vise. Kose meg skal jeg iallefall, med tente lys i høstmørket! Ha en strikkefin kveld, for det skal jeg!! Fordi jeg fortjener det!! Nemlig!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar