søndag 6. mai 2012

En skikkelig kosedag!

 I morges fikk jeg en trivelig SMS fra ei som jeg setter utrolig stor pris på. "Vil dere ha formiddagsbesøk?" JAAA selvfølgelig ville vi det! Så kom denne herlige familien med barn som er i alder med våre. Og vi har kosa oss og vært ute i hele dag. De stilte med vaffelrøre, så det steika vi ute, mens ungene lekte glade i det fine været. Lillemor her gråt når de kjørte hjem. Man blir ordentlig glad av sånne gode dager, og her sovna småtrollene før hodet var på puta <3


 Jammen har det blitt to luer i helga også!! En hekla lue/bøttehatt til lillemor. Denne er hekla i Drops BabyMerino og mønsteret er fra Drops. Jeg tror ikke hun ble helt fornøyd selv, for første prøving endte med et NÆI! og lua som fløy gjennom rommet. Men hun har hatt den på etterpå så vi får se...




Go'gut'n fikk ei lue som jeg fant på glastrikk.blogspot.com Han ble kjempeglad da han fikk se den. Jeg har strikket den i Merino Extra Fine og lagt opp 112 masker. Strikket så ca 20 omg vrangbord før jeg økte til 120 masker og strikket svart i 15 omg. Deretter 2 omg med 2svart og 10 grå før 15 omg svart igjen. Så byttet jeg til lysegrå og felte 10 masker jevnt fordelt på annenhver omgang til det var ti masker igjen. Simsalabim!
Bilene heklet jeg og sydde på. Han ville selv ha strykemerket med Lynet McQueen på lua. Jeg synes kanskje det ble litt kræsj, men det gjør


ingenting for gutten var så glad så glad! Og da blir jo
mamma'n glad også. Nå skal jeg stupe ned i go'stolen
og strikke litt igjen!

2 kommentarer:

  1. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  2. Vi hadde en kjempefin dag sammen med dere vennen min! Du og familien din gir meg masse energi. Jeg strikket som bare det etter at de søte små var lagt. Gleder meg til i kveld til jeg kan strikke mer på wingspanen min:)
    Jeg kjøpte også lilla garn samt et i lekre vårfarger:-)

    Lua til go gutten ble skikkelig artig:-) Jeg så jo hvor fort den den tok form i går:-)

    SvarSlett