tirsdag 8. mai 2012

Se hva jeg har fått i posten de siste dagene!!

 For litt tid siden sa gubben til meg en kveld: "Kom så skal jeg hjelpe deg litt så ser vi om vi finner noe spennende garn og tilbehør på Ebay.." Der var det bare å velge og vrake, men hva er bra, og hva er ikke bra? Jeg bestilte noen ulike garnsorter og litt pinner. Det er bare tre uker siden, men jeg har venta og venta på pakker. De har kommet litt jevnt, og nå mangler jeg bare en så nå kan jeg ikke vente lenger med å legge ut bilder for å friste...

Dette håndfargede garnet kom fra USA. De fire hespene til høyre er 100% ull og kan minne veldig om Dalegarn Falk. De 5 hespene til venstre er også 100% ull og har ca samme tykkelse som babyull og sisu. Av garnet med Falk-tykkelse har det blitt en kjole til Lillemor kombinert med orange Falk. Mønster fant jeg på http://www.ravelry.com/patterns/library/maxi-top---dress Kjempeartig og rask å strikke. Og Lillemor ble superfornøyd!

Så har jeg ventet lenge (synes jeg) på bambuspinner som jeg har bestilt. Strømpepinnene kom ganske raskt og der fikk jeg 15 par for en billig penge. I dag kom 18 par 60 cm rundpinner. Jeg har allerede tatt en pinne i bruk og de virker gode å strikke med. Nå strikker jeg på pinne 3.25, og det passet meg egentlig ganske bra, for garnet mitt er for tynt for 3,5 og det ble litt "trangt" når jeg brukte pinne 3. Hihi... Man skaper sine egne behov, ikke sant :) Nå venter jeg bare på 18 par 40 cm pinner, kanskje i morra. Betalte vel ikke stort mer for et helt sett på ebay enn jeg ville gjort for 2 enkle pinner her.



Så fra Kina kom tre fantastiske typer garn. Det rosa og det blå/gul/turkise består av 60% silke, 35% ull og 5% cashmere. Det var utrolig mykt og godt med en flott glans. Så nå er det en sommertopp i rosa på pinnene. Det har vel samme strikkefasthet som Mandarin Petit vil jeg tro. Det lilla garnet er 95% ull og 5% cashmere. Også utrolig mykt garn med ca samme strikkefasthet som Mandarin Petit. Dette har jeg planlagt en litt hullete "utenpåjakke" med korte ermer av. Vi får se hva det blir til.

Jeg storkoser meg iallefall, og gleder meg over finvær og strikking og min gode familie. Go'gut'n kunne fortelle i barnehagen at "mamma strikker kjempemye" Haha!

2 kommentarer:

  1. Så mye fint garn Vanja.Hege er blitt inspirert så jeg i går da jeg var innom til henne.Herlig.
    Klem Tove

    SvarSlett
  2. Takk Tove! Artig at hun blir strikkeglad! Stor klem til deg.

    SvarSlett