onsdag 16. mai 2012

Så var vi klare.. Nesten!

 Så er vi da klare for å feire 17. Mai. Og himmelspretten:) visste du at der var himmelspretten (Kristi himmelfartsdag) i morgen? Ikke jeg.. for jeg gleder meg sånn til 17. Mai!!! Lillemor stiller i hjemmestrikket Trønderbunad. Denne strikket jeg i fjor, og da måtte jeg jukse litt med skjørtet for å få den liten nok rundt livet (hun var jo bare 10 mnd da og det er str 2 år). Tror nok hun har denne noen år enda. Skulle bare ha fiksa ei veske til henne, men i år kom 17. Mai som julekvelden på kjerringa :) Allikevel gleder jeg meg sånn! For vi samler familie og venner til lunsj-koldtbord. Dessverre har ikke alle vi er glad i anledning til å være her, men vi er glad for de som kommer! Så idag har gubben og jeg laga mat, masse mat! Og vi (gubben) har tyvsmakt!



 Go'gut'n stiller i bunaden som pappan brukte da han var liten. Det synes jeg er så artig. Han hevdet dog hardnakket at han skulle ha den nye Lynet McQueen-trusa på! Han gleder seg til å gå i tog med bestemor og bestefar i morra så jeg håper de passer på at han ikke viser frem trusa si:)


Dessuten har jeg klart å lure mamma til å strikke nydelige bunadsstrømper til Go'gut'n så jeg tror han blir ordentlig staskar ! Jeg bestilte de på lørdag, og i går fikk jeg telefon om at de var ferdige, men at produsenten ønsket litt lenger bestillingstid neste gang.. Hihi. Snille gode mamma'n min fixa det på en svusj, og det var det jeg visste!! Jeg kunne strikka de selv, men jeg synes det er kjedelig når jeg har 1000 andre prosjekter !! Haha egenpleie kalles det.)

Nå skal jeg strikke litt og GLEDE meg til morgendagen og storinnrykk! Ha en fin kveld alle sammen <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar