fredag 4. mai 2012

Frangiflutti og Wingspan...

 Hva er det mon tro? For litt siden begynte jeg på et sjal som så fint heter Frangiflutti. Oppskrifta fant jeg på ravelry.com. Det var kjempeartig å strikke de første 20 cm, men for meg som HATER å strikke vrang, ble det etterhvert et hatarbeid, men nå er den ferdig, og jeg ble nesten fornøyd. Likte fargespillet godt, men den burde vært litt større, men det var altså uaktuelt!! Den er strikket i Drops Delight på pinne 3,5. Brukte 2 nøster, men kunne kanskje godt brukt 3.

All denne vrangstrikkinga medførte faktisk at jeg gikk inn på YouTube og fant en video hvor jeg lærte å strikke baklengs!! Så aldri mer reine vrangomganger; da strikker jeg heller baklengs, og med litt mer øving går nok det like raskt som å strikke vanlig rett skal du se...






 Men når man først er inne på ravelry.com så finner man jo så utrolig mye vakkert og jeg vet nesten ikke hva jeg skal velge å strikke først eller sist. Jeg falt helt for noe som heter Wingspan. Denne var kjempeartig og rask å strikke!! Bare rettomganger og forkorta pinner!! Denne er også strikket i Drops Delight på pinne 3,5. Det er brukt to nøster og jeg har begynt inni det første nøstet og utenpå det andre for å få fargene til å "stemme".


 slik blir den i nakken!


Slik ser den ut forfra, sikkert fin med ei litt enkel nål?

Jeg blir bare mer og mer glad i den og har allerede kjøpt garn til flere..












3 kommentarer:

  1. Hei vennen min!

    Kjempefin blogg du har ordna:-)

    Æ har vært og kjøpt mæ delight på tilbud, så no bli det mang wingspan sjal:-)

    SvarSlett
  2. Den måten du lært mæ og legg t nye maska fungert veldig godt. Det ble mye finere enn æ det som æ har gjort før:-) Du får lær mæ å strikk baklengs neste gang:-)

    SvarSlett
  3. Så bra Hegemi! Gleder meg til å se. Baklengsstrikking skal bli!

    SvarSlett